Fra bacon, smør og kiks til nordisk fødevareinnovation. Turister, studerende og virksomheder søger i stigende grad mod Danmark for at tage del i den nordiske fødevarerevolution og indgå samarbejde inden for gastronomi, produktion og innovation.
Et nyt white paper fra Food Nation om dansk gastronomi er netop lanceret og viser det store udvalg af projekter og virksomheder fra den danske gastronomiske scene. Danmark har gennemgået en ekstrem udvikling indenfor gastronomi og inviterer hele verden til at deltage i rejsen via et online magasin, det såkaldte white paper, der kan læses ved at klikke her.
I magasinet kan man blandt andet læse om hvordan dansk økologi har gået fra et være en niche til at være mainstream, dansk terroir og hvad Det Ny Nordiske Køkken har betydet for dansk gastronomis videre udvikling
Food Nation white papers
Ideen bag Food Nations white papers er at skabe en serie af relevante magasiner, der kan synliggøre den danske fødevareklynge og dens styrkepositioner over for internationale beslutningstagere.
Herudover skal white paper inspirere til innovation, nye initiativer og visioner for fremtiden og forholde sig til, hvordan den danske fødevareklynge bidrager til verdens udfordringer og behov – herunder SDG (Sustainable Development Goals).
Læs mere om gastronomi som en dansk styrkeposition: https://foodnationdenmark.dk/strongholds/gastronomy/