Erik Eisenberg fratræder sin stilling som kommunikationsdirektør i Danish Crown af personlige årsager. Han kom til Danish Crown pr. 1. januar 2016, og har tidligere bestridt tilsvarende stillinger i Mærsk og Dansk Supermarked.
– Jeg har haft et spændende job i et spændende firma i en spændende omvæltningstid. Men jeg må samtidig konstatere, at efter mere end 10 år i toplederroller som ansvarlig for store, anerkendte firmaers kommunikation har jeg personligt brug for et sporskifte, siger Erik Eisenberg i en kommentar.
Danish Crowns CEO Jais Valeur noterer, at Erik Eisenberg har været primus motor i en række vigtige kommunikationsinitiativer, herunder fødevarekoncernens nye, roste årsrapport og lanceringen af Danish Crowns aktuelle ”4WD – Forward” strategi til både andelshavere, medarbejdere og den eksterne omverden.
– Erik Eisenberg har spillet en stor og vigtig rolle i at realisere vores fælles ambition om at forandre Danish Crown omdømmemæssigt – fra en dansk slagterivirksomhed til en international fødevare- og forædlingsvirksomhed. Det arbejde fortsætter, men vi tager til efterretning, at Erik ikke længere skal være en del af projektet. Vi ønsker ham held og lykke med den videre færd, siger Jais Valeur.
Erik Eisenberg er oprindeligt uddannet journalist, har virket på en række nationale og lokale medier som både reporter, nyhedsredaktør og redaktionschef og har vundet to Cavling-priser for banebrydende erhvervsjournalistik.
Danish Crown har igangsat en søgning efter en afløser.