På Anuga var der især to ting, der fyldte for Danish Crown Beef. Det rigtige produkt kommer i første række, men den gode fortælling fylder mere og mere. Derfor var det en rigtig positiv messe for eksportafdelingen, der var taget af sted med en række produkter fokuseret på detail og foodservice, men også med den nye fortælling om Friendly Farming i ærmet.
– I år tog vi en række helt konkrete produkter med, som vi ville markedsføre til foodservice og detail, og det var med til at få en rigtig god dialog i gang med udgangspunkt i et interessant produkt for kunden. Vi har tidligere haft traditionelle udskæringer med som blikfang, men fokus bliver mere og mere på produkter, som kan gøre hverdagen nemmere for kunden, siger Jan E. Nørhede, der er eksportchef i Danish Crown Beef.
Produkterne var blandt andet burgersortiment, kalv og en række ready to cook-løsninger til detail og foodservice, og det blev taget rigtig godt imod af kunderne.
De bløde værdier
Fortællingen om bæredygtighed, fokus på dyrevelfærd, mindre antibiotikaforbrug og minimering spild fyldte nemlig også på standen, som en god flankering til de nøje udvalgte produkter.
– Friendly Farming blev taget rigtig fint imod af dem, det var relevante for. Det var især de større virksomheder og detailhandelen, og det er utvivlsomt noget, der vil få stigende betydning i sammenhæng med den rigtige vare. Det er en god historie, som de gerne vil have med i kurven, siger Jan E. Nørhede.
– Forbrugerne har øget opmærksomhed på det tema, og det får ikke mindre betydning fremadrettet, så derfor er det godt, at vi som virksomhed kan tage det med. Man slipper ikke af sted med bare at have gode produkter længere. De blødere værdier skal også være på plads, det kan vi både mærke på messen, og når vi bliver auditeret af store kunder i Holsted.
En af de kunder, kunne potentielt blive en italiensk restaurationskæde, som også lagde vejen forbi Anuga. Her arbejde Danish Crown Beef nu på et samarbejde fra det nye år, og generelt er Jan E. Nørhede glad for de kundebesøg, der kom på messen.
– Set over hele messen er det et rigtig positivt indtryk, vi står med. Vi havde besøg af høj kvalitet med relevante kunder og potentielle kunder fra både detail, foodservice og restauration.