Aktuelt
Jama Ost er danmarksmester: Vinder to ud af tre priser
Jama Osts rørte flødeost samt rygeostsalat er blev i sidste uge kåret som Danmarks bedste. Konkurrencen fandt sted ved Nordens største professionelle fødevaremesse, Foodexpo Manfred
Madland Festival kalder til samling, samtaler, hyldest og fejring
Det madpolitiske samlingspunkt og fællesskab Madland inviterer for femte år i træk til Madland Festival med opfordringen; gentænk madsystemet! Denne gang sker festivalen over fem
FødevareDanmark: Juniormesterlæren kan vende flere års elevtørke for fødevarefagene
Fødevarefagene har svært ved at tiltrække elever. Det kan den nye folkeskoleaftale være med til at ændre på, lyder vurderingen fra FødevareDanmark. Leif Wilson Laustsen,
Foodexpo er overstået med bravour – se vinderne af vores konkurrence
Der var mange kilometer i benene, masser af smagsprøver og gode møder med kunder, samarbejdspartnere og helt nye bekendtskaber, da Fødevarefokus besøgte Foodexpo. Og så
Delitaste lancerer produktserie af grise, som fodres med kastanjer
Foodservicevirksomheden Delitaste, som ejes af Stryhns Gruppen, præsenterer en helt ny produktserie lavet af kastanjefodrede grise fra Galicien i Spanien. En sjælden delikatesse, som ikke
Ny udstilling fokuserer på margarine
Bag margarines perlemorsfarvede, matte ydre gemmer der sig voldsomme historier om krig, globalisering, døde blåhvaler, vrede smørbønder, giftige transfedtsyrer, banebrydende dansk forskning og forarbejdet mad.
Sukkerafgift, subventioner eller mærkninger? Ny rapport viser vejen til nye madvaner
I dag lanceres en ny rapport om, hvad der skal til for at ændre madvanerne i de nordiske lande. Rapporten viser, at skatter og subventioner
Dansk stjernekok skal lave mad på kanten af verdensrummet
I 2025 tager Rasmus Munk ud i stratosfæren. I samarbejde med to amerikanske virksomheder skal Alchemist-kokken skabe en holistisk spiseoplevelse ombord på Space Perspectives rumkapsel
Änglamark bliver for andet år i træk opfattet som det mest bæredygtige brand
De danske forbrugere er blevet mere skeptiske, når de skal vurdere, hvor bæredygtigt et brand er. Mange brands går derfor tilbage i Sustainable Brand Index
Ny satsning på plantemarkedet: Arla udvider plantebaseret portefølje
Vækstpotentialet for plantebaserede produkter er stort, vurderer Jakob Bernhard Knudsen, som er direktør for Arla JÖRĐ International. Derfor udvider Arla nu brandet med ny produktportefølje
Hent flere